Gå till innehåll

Aqua Medic Turbo flotor 1000 multi


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Ett alternativ är Deltec MC500. Har just skaffat en sån och den presterade långt över mina förväntningar faktiskt! Jag vet inte hur den är i relation till TF1000 men jag har läst nån som satt en MC500 på samma balja som en TF1000 för att se vem skulle "vinna" och tydligen hade Mc500an konkurera ut TF1000 med råge men detta har jag bara läst!!! Deltec är kända för att ha högkvalitets prylar och jag kan inte säga nått annat utifrån dom Deltec produkter jag har provat. Vad är det för storlek på kar?

__________________

/Björn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är mycket nöjd med min Aqua Medic Turbo flotor 1000 multi. Jag kan inte jämföra med Deltec, men den är överlägsen mina gamla stora Sander-skummare. Den skummar mer, den är mindre, den är lättskött, lätt att göra rent.

Jag tycker den var ett kanon-köp!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo den är relativt tyst, har bara en pelarskummare märke sander att jämföra med så då är den TYST! Lätt att rengöra och sköta också. vart helt chockad första gången jag tömde koppen och höll på att kräkas av lukten från skummet. Min gammla skummares skumma luktade bara hav, det här luktar kloak/ruttna ägg smiley34.gifsmiley29.gifsmiley18.gifsmiley11.gif

__________________

/Björn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hoppas och tror att Deltec:en är precis så bra som du säger Björn, jag var till Lagunen och köpte en i fredags. Framförallt tycker jag att deltec skummaren är mer diskret i jämförelse med turboflotorn.

Ska ha den i mitt Juwel Rio 400L. Gissa om jag är sugen på att dra igång nu!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag pratade med flera handlare som också skröt om Deltec:en så det blir en sådan.

det var ju också tilltalande att den var liten och dränkbar i akvariet, då tänkte jag bygga för den med sten så slipper jag de den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ante: Se bara till att du kan få upp den hyffsat lätt för rengöring och underhåll. Jag är nöjd med min men har som sagt inte provat en TF1000.

Cliffan: Hoppas du blir nöjd nu cliffan annars åker jag väll på stryk smiley2.gif

Ändrad av Björn den 2003Oktober01 kl 12:30

__________________

/Björn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...