Floppo Postat 25 februari 2012 Dela Postat 25 februari 2012 Hej har börjat se att det har kommit vita prickar på skalen på mina sniglar plus på glaset i akvariet . Vet ej om de är en sjukdom eller inte nån som vet vad det kan vara ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 25 februari 2012 Dela Postat 25 februari 2012 Hej har börjat se att det har kommit vita prickar på skalen på mina sniglar plus på glaset i akvariet . Vet ej om de är en sjukdom eller inte nån som vet vad det kan vara ?Viktigt att du skickar några bilder , det blir lättare att få svar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Floppo Postat 25 februari 2012 Författare Dela Postat 25 februari 2012 Kan man ladda upp med iPhone ? Har ej kameran hemma ... :/ tjejen har den Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Floppo Postat 25 februari 2012 Författare Dela Postat 25 februari 2012 Kan inte fixa kort just nu . Men dom är hårda iaf vettetusan vad det kan vara :/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 29 februari 2012 Dela Postat 29 februari 2012 Jag har samma sak på Stenen, snäckskal, rutan, lite överallt och de blir bara fler och fler. Det är en liten vit prick, ser ut som en lite droppe stelnad färg. De är hårda och jag tror de är uppbyggda av kalcium. Om man tar algskrapan och drar över dem så trillar de bort och går sönder. De är ganska svåra att få bort helt från rutan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Floppo Postat 29 februari 2012 Författare Dela Postat 29 februari 2012 jag har precis likadana. Är det nått farligt ? vanligt ? Vad ska man göra ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 29 februari 2012 Dela Postat 29 februari 2012 Ingen aning, jag tänkte precis starta en tråd om det när jag såg din Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Floppo Postat 29 februari 2012 Författare Dela Postat 29 februari 2012 Hoppas någon kan svara nu när du laddat upp bild på dom . Jag fick mina när jag köpte hem nya turbosniglar . Sen dess kom dom Hoppas de inte e nått dåligt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 29 februari 2012 Dela Postat 29 februari 2012 Jag har haft dem i över ett år, jag trodde de försvann när jag bytte kar, men de har kommit tillbaks. Jag tror inte de är dåliga, men de är jobbiga att ta bort från rutorna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Floppo Postat 29 februari 2012 Författare Dela Postat 29 februari 2012 Oki . Det som stör mig mest är att de är på sniglarna och eremit skalen :/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 3 mars 2012 Dela Postat 3 mars 2012 Är det ingen som vet vad dessa vita prickar är förnågot? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 3 mars 2012 Dela Postat 3 mars 2012 Det är med stor säkerhet små kalkrörmaskar, helt ofarliga. Jag har massor i mitt kar och de är mycket välkomna hos mig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.