Gå till innehåll

En fråga om RSM 130


Majki01

Rekommenderade inlägg

Själva kanten som locket lägger sig i? Om det är den du menar så vet jag inte men jag föreställer mig att du kommer få en hel del salt som kryper ner på glaset då.

Bästa är nog att kasta iväg ettt mail till tillverkaren och se vad de tror.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Släng iväg ett mail till RSM och se av de säger. Det kan ju mycket väl vara så att det är som du är inne på, att ramen ger stabilitet till karet och utan den kanske någon limmning släpper.

Jag hoppas du kan ha karet så där för jag kan tänka mig att det kan bli riktigt snyggt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket :) ja det ser ut att ha funkat :) så jag fortskrider :) blir btn idag också, har ju det gallret in till sumpen, men inte den delen man sätter vid gallret som agerar ytvatten mojäng, så ska försöka mig på att göra något eget med btn idag :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver lite tips här till ytavrinningen jag kommer limma btn sen såga ut det hållet där gallret sitter, jag har plexi glas så jag på något sätt ska kunna göra så det blir ställningsbart så det kan fungera som ytavrinning för som det är nu så kommer vattnet i sumpen hålla samma höjd som karet och då blir ytan bara äcklig

Sent from my iPhone using Tapatalk

post-5431-14468924899927_thumb.jpg

post-5431-14468924900128_thumb.jpg

post-5431-14468924900316_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du har en slimline som du skär ut som galler för ytavrinning på. Baksidan av slimelinen skär du bort (skumplasten) framför hela ytavrinningen så det blir som ett litet fack. Sen kan du föra ner en plexiglas bit i lämplig storlek. Skulle du vilja ändra flödet så ändrar man på plexiglasgiten.

Jag vet inte om du förstår vad jag menar, men jag tror det skulle bli både snyggt och praktiskt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...