Gå till innehåll

Botten på akvariet


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hej, jag undrar vad/om ni har i botten på akvariet? Vågar man lägga den levande stenen direkt på glaset? Jag har läst om folk som använder frigolit och plexiglas. Jag såg även en post på RC där en kille använde ett tillskuret liggunderlag...

Vad är för och nackdelarna med de olika materialen?

//Marhag

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade min LS direkt på glaset och det var ingen fara. Sen när jag skulle hälla i sand hällde jag bara runt stenen och inte under.

Det finns ju många som kör utan sand med bar botten och då har de också LS direkt på glaset. Det ska inte vara några problem =) Dessutom är det lättare att städa om du inte har något bottenmaterial fast personligen tycker jag det är snyggare om man har en tunn lager sand på botten.

__________________

Mvh Melina

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag, använder mig av 10mm frigolit. jag vågade inte köra utan förjag har ganska mycket sten i mitt 750L kar,ca 120kg LS och 80kg faxeoch stenen går ända upp till ytan (70cm högt) och tänk er 750L saltvatten på golvet.

jag tyckte inte det var värt risken särskilt inte då jag har fin sand i så frigoliten inte syns, men jag kanske bara är lite feg?

__________________

/Peter G

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...