Anders Häll Postat 21 mars 2005 Postat 21 mars 2005 Hej alla. Jag har råkat ut för en ganska dråplig sak,det rör sig om mina 3 prickiga frökenfiskar.Det förefaller som om dom tror att dom ärclownfiskar, för den enda anemon jag har imin burk har en av dem (kanske fler) tagit som hem(!) Anemonen verkar inte bry sig det minsta om fiskarna (än så länge) men det är väl bara en tidsfråga innan den tar en av dem. Anemonen ifråga är en Sticho-dactyla haddoni Är det inte meningen att fiskarna ska fastna i den eller åtminståne bränna sig??Tacksam för svar.. Citera
GÖRAN Postat 21 mars 2005 Postat 21 mars 2005 Dessa frökenfiskar lever i naturen oftast i närheten av anemoner som de kan krypa in i eller inunder om fara nalkas. Om du tittar på bilder som hat tagits i natuten av anemoner så kan du se att dessa fiskar ofta fins i närheten. Citera
GÖRAN Postat 21 mars 2005 Postat 21 mars 2005 http://www.liveaquaria.com/product/prod_Display.cfm?siteid=23&pCatId=615&ref=LA&subref=AA Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.