Gå till innehåll

Saltvattensguiden nu och förr!


danielj75

Rekommenderade inlägg

Har mer eller mindre bestämt mig för att sluta besöka dessa sidor under den närmaste framtiden ska här försöka delge varför.

(Kommer definitivt inte skriva i trådar, ska försöka svara på PM om ni undrar något speciellt.)

Saltvattensguiden har hjälpt många och varit väldigt informativt, den informativa biten har försvunnit mer och mer det har gått över till att bli ett chat verktyg

mellan vänner! Finns inte sökverktyget kvar för vissa användare eller är google spärrat? Endel skriver att de vägrar Facebook och det är väl okey men gör då inte om

Saltvattensguiden till Facebook v2.

När jag började läsa här så tror jag att det kanske skrevs en femtedel så många inlägg per dag. Men innehållet var av fem gånger så hög kvalitet. Jag saknar många av de gamla forumisterna

och deras kunskap. Tyvärr tror jag att de inte kommer tillbaka och jag måste erkänna att jag förstår dem. Jag är långt ifrån lika kunning som de är/var men finner snart ingen mening med detta forumet.

Så kodus till bl.a Lasse och Stigigemla (Jag missar många äldre här sorry men orkar inte lista alla) som orkar med att komma hit och förgylla med kunskap och tålamod.

Ett exempel jag tror jag läste trådar under nästan ett år innan jag skrev mitt första inlägg. Idag skriver man nästan samma fråga som någon annan samma dag!

Men det som verkligen har fått mig och tröttna är faktiskt att man inte får säga till att gör inte så. för allt går ju! Nu kanske inte miljön var den trevligaste förr här men den som hade föreslagit en kirurg i ett RSM eller en anemon utan ett äldre kar hade fått höra både ett och annat. Jag hör till dem som tycker att vi måste säga ifrån ordentligt och tar gärna i men idag så anses detta vara fel?

Man kan ju skrämma bort någon stackare! Jo det är möjligt att någon kanske slutar skriva här och/eller inte vågar fråga. Men om det leder till att folk trycker på sök knappen en gång extra innan de skriver

så är väl det bra? Kan vi rädda djur från att fara illa så är väl det också bra?

När försvann respekten på forumet för det levande som vi väljer att stoppa ner i våra kar?

När blev människors rätt till att plåga djur i för små kar legitimt och viktigare än djurens väl på forumet?

När försvann rätten att ifråga sätta andra forums medlemmars val och tankar?

När blev detta forumet ett ryggdunkar forum för att visa upp sitt kar och ställa samma fråga om och om igen?

Jag vet inte, vet inte heller om det finns någon lösning! Om jag ska vara ärlig så tror jag inte det och väljer den enkla vägen och lämnar!

Ps. Kan någon mod. Tabort mina akvarie trådar och låsa denna tråden vill ni diskutera så skapa en egen tråd!

Ändrat av Laggeman
Tråd låst på trådskaparens begäran.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg
×
×
  • Skapa Ny...