Postat 12 april 201213 Ă„r HallĂ„j,Jag gĂ„r i tankarna biobollar eller inte, har för mig att jag lĂ€st bĂ„de för och imot gĂ€llande dessa bollar. Hur ligger det till? Ăr det bra eller dĂ„ligt?Hade det funkat att köra med bollarna tills de blir riktigt geggiga och gosiga för att sedan börja minska pĂ„ levande sten till förmĂ„n för mer plats till koraller, utrymme etc.?mvhChristian
Postat 12 april 201213 Är Jag har biobollar i mitt Percula 120. De flesta av dem Àr inte under vatten, utan vatten rinner över/genom dem.Hos mig blir de inte speciellt smutsiga dÄ jag har skummare och filtersvamp som vattnet passerar genom innan det kommer till bollarna.Biobollarna Àr ytterligare en yta för bakterier att bo pÄ och jag har svÄrt att förstÄ varför folk tycker att de Àr dÄliga.De behöver som filtersvampar göras rent dÄ och dÄ, annars Àr det inga konstigheter.Jag tycker inte att bollarna ska ersÀtta levande sten utan anvÀndas som ett komplement till stenen, men rent teoretiskt sÄ kan du nog ha lite mindre sten i ett kar med biobollar.
Postat 12 april 201213 Är Författare Tanken Àr att jag skulle velat ersÀtta stenen med konstgjorda revpelare istÀllet, har inte plats med stenen i sumpfacket, det hade annars varit en lösning... Jaja...FÄr klura vidare pÄ det dÀra.
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.