Gå till innehåll

Krig!!


Rekommenderade inlägg

en gul acropoa och min montipora har krockat. ser ut som om montiporan vinner blivigt som ett skumm där dom krigar ser ut som att den gula acropoan är inne till skeletet svårt att se :) ska man bara låta det vara och låta acropoan växa en anan väg elelr vad rekomenderar ni att göra?.

misstänker att kolonin inte är i fara för lite kärleks krig :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Normalt så brukar en välmående acro slå ut montipora utan problem, det kan nog vara en ide att flytta på acron.

Ett angrepp kan även sprida sig om det vill sig illa, dvs vävnadsdöden kan sakta vandra vidare och slutligen slå ut hela kolonin.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite udda att en Acro åker på stryk ifrån en Monti men kan ju ske det med, det är ju stor skillnad i styrka mellan de olika arterna, finns riktigt veka acroporor... Jag tycker det beror mycket på allmänkonditionen och storleken på de individuella korallerna är det så att de inte mår 100 kan det vara en idé att sära på dem, men är de friska och relativt stora så har jag inte haft några problem med att låta dem slåss lite, brukar bli intressanta effekter tycker jag, ser mer naturligt ut... Så håll det under uppsikt hur som men gör inget överilat...

Här krigar några av mina koraller(närbilder):

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?24879-Benighteds-112L&p=337801&viewfull=1#post337801

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?24879-Benighteds-112L&p=354146&viewfull=1#post354146

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu efter några timmar ser det ut som om acron vinner faktiskt båda koloniernna är stora acron ca 25cm diametar och montin 30 cm. är som ett skumm vid acron tror det är acropoan som vinner detta :) låter det vara skulle det sprida sig e det ju bara att bryta av skadade området

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...