Gå till innehåll

För mycket ljus?


Oxygar

Rekommenderade inlägg

Jag ska starta upp ett 80L Mollyhotell och har beställt hem 13 st 3w led 10000k och 14 st 3w led royal blue 450 - 455 nm och ska bygga in det i min ramp. jag ska ta ut alla el grejer i själva locket och sätta det bakom akvariet. och om det får plats ha kvar orginal ljuset som är ett kompaktlysrör på 24w som är blått och vitt.

Det blir 81w led + 24w kompaktlysrör = 105w till 80L

Kan det bli för mycket ljus mer en att det kan bli för varmt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har själv byggt om ett mollyhotell och installerat LED belysning. Om du ska ha drivare och sånt inne i orginal locket kommer det bli svårt att behålla orginal belysningen, det är nog lite för trångt för det.

När jag byggde så använde jag 20 stycken 3w Bridgelux ledar, det tyckte jag var okej. 27 ledar kommer var lite mer, men det kommer inte vara för mycket om det inte är nyaste Cree ledarna då kanske det blir lite väl hög output om de inte går att dimma.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag ska ta bort all elektronik ur locket och sätta det bakom pga värmen. så det kommer kanske få plats. jag köpte mina på ebay så dom lär ju inte vara dom bästa på marknaden. får hoppas på att det får plats :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...