akutmottagning Postat 8 maj 2012 Författare Postat 8 maj 2012 Det ser rätt rimligt ut, kh borde nog ha droppat ytterligare lite om du fått felaktigt pulver...Man kan annars smaka sig fram till vilket det är //NiXoNja gott är det inte tror att mitt bikarbonat inte va perfekt for dosera ca 10 ml mer på den kanalen än dom andre , får helt enkelt bara nöja mig med att jag sparar dom få kronorna på att slippa dosera mg Citera
akutmottagning Postat 8 maj 2012 Författare Postat 8 maj 2012 Jag har samma problem med mg och köpte mig även ett nytt mg-test.Är nu övertygad om att jag inte har någon åtgång av mg i mitt kar och då ökar mg-nivån för varja vattenbyte, kör nu mera ett salt med väldigt lågt mg i men har fortfarande svårt att hålla nivån.Detta har hållt på sedan jag startade mitt kar.Måste få ställa en fråga hur dant ljus har du i ditt kar?Det är det ända jag kunnat sätta i samband med mitt mg, då jag har haft ganska dåligt ljus i mitt kar.Ska bli intressant att se vad som händer i mitt kar nu när jag ändrat mitt ljus kraftigt denna vecka.Jag ska rapportera vad som händer med mitt mg efter ljusbyte.MVH/Glennhar 3x radions till mitt 375l Citera
Genne Postat 9 maj 2012 Postat 9 maj 2012 Då är det inte samma problem som i mitt kar, men jag kan tala om att mg för första gången på väldigt länge gått ner denna veckan sedan jag satt in mer ljus. Citera
NiXoN Postat 9 maj 2012 Postat 9 maj 2012 Det som käkar mest Mg är nog kalkalgerna, men dom brukar gilla o ha lite mindre ljus.Jag lite svårt o se vart din ökning skulle komma ifrån, det måste komma in någonstans ifrån.//NiXoN Citera
akutmottagning Postat 9 maj 2012 Författare Postat 9 maj 2012 ja mycket märkligt enda jag ser ar att det ökar genom ballingen och mitt salt låg på 1500 mg så ökar vid vatten bytena , sen att min åtgång är mindre än denna lila tilförsel Citera
NiXoN Postat 9 maj 2012 Postat 9 maj 2012 Ja men det skulle betyda att både du och Glenn har salt med ett Mg värde på 1500 eller högre i ert nya vatten samt att ni tillför Mg på nåt omedvetet sätt.Använder du/ni Red Sea test?//NiXoN Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.