Wiking Postat 3 juni 2012 Postat 3 juni 2012 Ett sätt att hålla en jämn temperatur i karet över dygnet är att utnyttja och kanske tom öka bostadens cirkulation. Fönster på glänt, öppna ventiler, öppna dörrar, markiser, persienner osv. Citera
Oxygar Postat 3 juni 2012 Författare Postat 3 juni 2012 3-5 liter per dygn låter väldigt mycket för ett täckt 80L kar, mitt mollyhotell dunstade knappt 3-5 liter i veckan. Vad har du för utrustning och belysning i karet?jag har 2 st original pumpar på 1700L/h doppvärmare (men den är nog aldrig igång) 26 st 3w led + original lampan men den används väldigt sällan. Citera
StoffeSwe Postat 3 juni 2012 Postat 3 juni 2012 Konstigt att du får sån avdunstning. Vad får du för temp i karet om du inte använder värmaren utan låter pumparna stå för värmen? Jag hade ju också LED i mitt molly, om du fortfarnade har så hög avdunstning om du sänker tempen får du nog skaffa autopåfyllare. Citera
Oxygar Postat 4 juni 2012 Författare Postat 4 juni 2012 Skulle behöva en alg ätande fisk pga att mina turbosar har en tendens att leva en vecka, Och den behöver vara liten för jag har bara ett 80L Mollyhotell. Några tips? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.