sabyholm Postat 12 maj 2012 Postat 12 maj 2012 Behöver hjälp med tips på skummare till ett juwel rio 180l. Funderar på antingen tunze doc 9002 alt. Juwels 3.0Erfarenheter av dessa samt andra förslag är varmt välkomna./ Mattias Citera
StoffeSwe Postat 12 maj 2012 Postat 12 maj 2012 Hydor slim skim eller Hydor slim skim nano tror jag på.Är det tänkt att du ska ha skummaren i filterfacket eller löst i karet? Citera
sabyholm Postat 12 maj 2012 Författare Postat 12 maj 2012 Helst i filterfacket men det är inte nödvändigt.Det viktigaste är att den är så tyst som möjligt. Citera
StoffeSwe Postat 12 maj 2012 Postat 12 maj 2012 Här är en tråd om mitt gamla Rio 180: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?34699-Stoffes-Juwel-Rio-180Där kan du se hur det ser ut om man har en tunze 9002 i facket, jag provade även Bubble magus nac qq, ingen av dem var direkt tyst, tunzen var tystare än Nac:en dock.Jag har hört att Hydor slim skim ska vara tyst, men har inte provat själv. Har för mig att dess dimensioner passar i facket, eller om det var slim skim nano som passa.Om jag hade köpt en skummare till ett Rio 180 skulle jag satsa på en slim skim. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.