Gå till innehåll

viktigaste testerna?


Oxygar

Rekommenderade inlägg

Jag har börjat med att starta ett 80L mollyhotell och har bara vanliga test stickor som mäter NO2 NO3 GH Kh pH och Cl2. Jag ska köpa bättre tester och undrar vilket märke man ska satsa på och vilka tester jag behöver?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tester du behöver beror lite på om du ska ha koraller och isf vilka. jag hade köpt NO3, PO4, pH.

om du ska ha LPS:er eller SPS:er så lägg till Kh, Ca, Mg. de är de jag använder och tycker är viktigast.

märke vet jag inte vad som är bäst nu. jag använder saliferts för det var dom som var bra när jag köpte dom. vet att Red Sea har släppt ett gäng nya tester som iallafall verkar bra. har inte testat dom så någon annan får säga om dom är bra eller dåliga :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Enda jag brukar använda är refraktometer gick bra i 2 år men nu när allt ser bra ut ville jag för skojs skull prova vattnet lite så var in på drakfisken och skaffa mig salifert Magnesium och Ph.Ca och kh tror jag att jag har en förpackning av någonstanns i källaren.

Magnesium 1450 ungefär

PH 8.3 godkänt för mig

Är man nu kan ju tester vara bra samt om man kör hårt med spser eller andra mer känsliga koraller.Annars brukar ögat eller vanan räcka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...