Icebreaker Postat 5 april 2005 Postat 5 april 2005 Råkade av en slump fånga denna lilla krabat idag.Är det en mantisräka?Om det är en mantis och om någon vill ha den så pm'a mig.Finns i södra Stockholm.Den är ca 2.5 cm lång och aggressiv Citera
Icebreaker Postat 5 april 2005 Författare Postat 5 april 2005 Ja det är en Mantis. /Per*haha* oookey då vet jag var mina 2 strigater + blennid har tagitvägen... *** vad skönt att vi fick upp monstret.Nåja någon med underliga böjelser för aggressiva varelser och sombor i sthlm får ta över den annars så blir det porslinsvattenfallet. Citera
Peter G Postat 6 april 2005 Postat 6 april 2005 grattis till fångsten, kan du inte peta lite på den med fingret och berätta hur det kändes?man är ju ganska nyfiken på om de "slår till" eller om de tar till flykten.ps. du kan ju ta en penna oxå om du är lite försiktig av dig Citera
Icebreaker Postat 6 april 2005 Författare Postat 6 april 2005 Vi hade sånt flax att den var ute och simmade varpå sambon plockade denmed håven. Har testat att peta på den med en liten pinne och den slog så passhårt att det kändes ända upp i fingrarna. Eftersom det inte var någon som varintresserad av att ta hand om den så är den nu förpassad till dom sälla jaktmarkerna.Lite synd för det var en intressant 'räka' men den hade inget i mitt kar att göra Har lite fler bilder på den men dom är lite småsuddiga + att min lina går tungt nu.Får se om jag gör en liten mantis kavalkad i framtiden. Citera
Jaken Postat 6 april 2005 Postat 6 april 2005 Synd att jag inte såg detta tidigare, jag skulle gärna vilja ha en till.provade att mata min nuvarande med en chromis, den blev mos Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.