Gå till innehåll

Kylning rsm 130


Liljegren87

Rekommenderade inlägg

Sitter här och funderar på hur man ska kunna sätta ditt en bra kylning på mitt rsm då idag gick det väldigt högt upp i grader.

Sökte lite här som vanligt, men såg ingen som hade skrivit hur dom hade gjort med sina rsm. Är ju lite svårt att sätta i en fläkt då ända stället

jag kunde tänka mig var bak på akvariumet där skummaren sitter. Någon annan som har ett rsm som är kyld skulle gärna få berätta för mig hur dom har gjort skulle vara mkt tacksam. Gärna bilder om det finns tillgängligt. Tack igen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Finns hållare för fläkt bak vid returpumparna som är avsett för detta.

Ska själv göra samma sak, ngn som har tips på vilken fläkt man ska köpa, är det standard eller specialmått? (tänkte typ datorfläkt med rätt mått samt separat DC adaptor istället för koppla in via belysningen)

~Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har provat med framdelen av huven öppen. men har monterat led i den så vill helst ha huven stängd.

Så tänkte installera fläkt baktill i hållaren, ska vara 50x15 fläkt tror jag för RSM 130. (60x15 på RSM 250)

Ngn rekommendation för RSM 130?

~Henrik

Ändrat av Scooby_doo
fel mått på fläkt
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vill du inte ha vare sig luckan bak (över skummaren) eller fram öppen - dessa brukar kunna hjälpa hyfsat iallafall att hålla ner tempen? Har du bytt ut fläktarna i huven? Dessa går också att byta vilket jag läst att många gjort då dom ibland anses ineffektiva. Själv har jag haft luckan bak bortmonterad samt framluckan öppen vilket har räckt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft huven fram öppen när jag har vart hemma annars vill ja inte ha den öppen på grund av att lilleman älskar att slänga i saker där, så man kan bara ha den öppen när man är i det rummet annars ligger snart en fjärrkontroll eller liknande där:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det är svårt. Men jag tog bort bakre luckan nu i alla fall, svårt för han att nå ditt så hoppas det hjälper lite. Annars måste ja kolla på att sätta in två fläktar på bakre luckan. Svårt bara att veta hur man ska koppla vanliga data fläktar te nätet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...