dr.dator Postat 23 maj 2012 Postat 23 maj 2012 Hej guiden,Efter att ha kollat runt här i över ett år skaffade jag mitt första saltvattenskar för lite drygt en månad sen. Det är en kub på 64 liter där det nu bor en eldräka och några städare. För ett par dagar sedan upptäckte jag små vita prickar på glaset, men jag brydde mig inte så mycket till att börja med, men de blev bara fler och fler så jag tog en närmare titt och upptäckte det är små små djur. De är nog inte mer än en halv millimeter stora. Jag lyckades suga upp en med en pipett och ta en bild igenom(!) ett gammalt mikroskop jag har. Bilden blev inte helt bra dock... Är det någon som vet vad det är och ska man göra något åt dem? Tacksam för svar. Citera
Benighted Postat 23 maj 2012 Postat 23 maj 2012 Copepod vilken typ är svårt att säga... Men sannolikt ett nyttodjur och blir utmärkt käk för större djur i karet Så bara vara glad att du har dem, fixar man en gylta eller liknande så är dem borta på nån vecka.... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.