Gå till innehåll

AM Turboflotor för Percula


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Gamla modellen med luftsten eller den nya med Venturi?

__________________

Il be back!

Niclas

450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, Jag har oxå den, det jag har märkt är att luftintaget till venturipumpen i själva pumphuset kan becka ihop. Jag slet då upp hela skummaren och meckade med den, har dock kommit på att det är enklare att helt enkelt ta en vanlig spruta och trycka in färskvatten genom slangen ner till pumpen, funkar perfekt! Annars så är jag nöjd med den. Hade en Turboflootor 1000Multi innan och i jämförelse med den så verkar den lika bra.

Andra fabrikat som skall vara bra är tydligen Aquaclear, men om du skall ha något som passar i ett Percula så är det nog enklast med nya AM, har hört om dem som mixtrat till så att även Tunze skummare funkar, men jag tvivlar på att det skulle bli så mycket bättre i praktiken. Om du har en sump så är ju urvalet betydligt större.

Ändrad av Niclas den 2003Oktober14 kl 13:30

__________________

Il be back!

Niclas

450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle köpa Tunzes skummare då dessa är betydligt bättre än Aqua Medics! Jag har erfarenhet av Percula skummaren och den är i alla fall bättre än den gamla syrestensskummaren!

/Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför skrivs det ofta att Aquamedic skummarna är dåliga? Jag har nu haft 2st olika och båda skummade svart gukka utav bara h-e. Varför är många negativt inställda till dem? Tittar man också på kostnadsbilden så är de ju betydligt billigare än många andra.

__________________

Il be back!

Niclas

450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är mycket nöjd med min aquamedic turboflotor 750. Jag tror att dykaren är väldigt nöjd med sin turboflotor 1000. Finns det någon som har provat dessa skummare och är missnöjda? Både jag och dykaren har bara erfarenhet från stora pelarskummare, kanske för lite att jämföra med?

MVH

Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...