uzck Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 Hur stor (l/h) behöver jag till ett kar på 375 l?Ska ha en mce600 i sumpen o ett deltec uvc 20 W. Bästa sättet att koppla ihop de på? Kan jag ha uvc'n i sumpen? Sumpen är på ca 90 l. Storlek på pvc?Tack på förhand./Sebbe Citera
Johan.mag Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 Snyggast är om man kör uv i sumpen så den inte syns, jag körde i mitt 600l så vattnet som kom ur uvn kom vid skummarens inlopp, pvc e stiligt men jag kör med slangar tycker det funkar jätte bra. Citera
uzck Postat 4 juni 2012 Författare Postat 4 juni 2012 Okej... Kanske ska prova de. Hur många l/h ska deltec 20W uvc ha? Kan man bygga så att vattnet från överrinningen går genom uvc. Räcker en retur pump på 2400 l/h? Vad bör man mer ha i sumpen? Biobollar mm?Mvh SebbeSlang o rör dimensioner? Citera
Johan.mag Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 rek 750 - 1000 l/h på uv,tror att det blir lite mastigt att hänga på det på avrinningen. Vissa har sten, andra massa rolig teknik, biobollar har jag ingen erfarenhet av.2400l bör funka men det är väll någon annan här på sg som har bättre koll på det änn jag. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.