denniscaesar Postat 4 juni 2012 Dela Postat 4 juni 2012 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 4 juni 2012 Dela Postat 4 juni 2012 Är karet nystartat ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
denniscaesar Postat 4 juni 2012 Författare Dela Postat 4 juni 2012 Relativt, 2 - 3 månader gammalt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 4 juni 2012 Dela Postat 4 juni 2012 Jag skulle säga kisel alger.. Men dom brukar komma tidigare.. Normalt sätt går det över och försvinner av sig självt.Har du några turbo snäckor i karet ? , en fråga till , kör du med osmosvatten ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
denniscaesar Postat 4 juni 2012 Författare Dela Postat 4 juni 2012 Jag har haft problem med kisel alger förut, som övergick till röd cyano som försvann när jag släckte ner karet. Nu är vad jag antar kiselalgerna tillbaka. Jag har en räka och en eremit som jag tror tuggare i sig lite utav det men inget märkvärdigt då jag fått så mycket utav det. Jag kör inte med osmos. Ingen skummare eller annan mekanisk rening för den delen häller.Jag bor i en stad precis vid vättern som förövrigt har så pass rent vatten att det inte ska behövas. (åter igen, lokala zoohandlaren)Har en sidovägg fullproppad med filtervadd och två returpumpar i. (lokal zoohandlare som rekkomenderat detta och andvänder det själv) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
denniscaesar Postat 4 juni 2012 Författare Dela Postat 4 juni 2012 Jag har haft kisel innan, som övergick till röd cyano, som försvann när jag släckte ner karet i en vecka.Kör inte med osmos, bor i en stad nära vättern som har så pass rent vatten att det inte ska behövas (rek av min lokala zoohandladre)Kör häller inte med någon mekanisk rening, utan har endast en sidovägg fylld med filtervadd och två returpumpar. (åter igen, rek av min lokala zoohandlare) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
denniscaesar Postat 5 juni 2012 Författare Dela Postat 5 juni 2012 Ops, blev vist dubbeldubbelt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.