Gå till innehåll

vad är detta och hur slipper man det


denniscaesar

Rekommenderade inlägg

Jag skulle säga kisel alger.. Men dom brukar komma tidigare.. Normalt sätt går det över och försvinner av sig självt.

Har du några turbo snäckor i karet ? , en fråga till , kör du med osmosvatten ?

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft problem med kisel alger förut, som övergick till röd cyano som försvann när jag släckte ner karet. Nu är vad jag antar kiselalgerna tillbaka. Jag har en räka och en eremit som jag tror tuggare i sig lite utav det men inget märkvärdigt då jag fått så mycket utav det.

Jag kör inte med osmos. Ingen skummare eller annan mekanisk rening för den delen häller.

Jag bor i en stad precis vid vättern som förövrigt har så pass rent vatten att det inte ska behövas. (åter igen, lokala zoohandlaren)

Har en sidovägg fullproppad med filtervadd och två returpumpar i. (lokal zoohandlare som rekkomenderat detta och andvänder det själv)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft kisel innan, som övergick till röd cyano, som försvann när jag släckte ner karet i en vecka.

Kör inte med osmos, bor i en stad nära vättern som har så pass rent vatten att det inte ska behövas (rek av min lokala zoohandladre)

Kör häller inte med någon mekanisk rening, utan har endast en sidovägg fylld med filtervadd och två returpumpar. (åter igen, rek av min lokala zoohandlare)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...