Gå till innehåll

simmar på egen hand


jenny

Rekommenderade inlägg

Hej jag är en tjej som nyligen har startat ett nanokar på 30L. Min sambo har ett saltvattenkar på 450L och båda mina barn har var sitt sötvattensakvarium. Jag tyckte nu att det var dags att jag har ett eget men det betyder att jag tänker göra det på egen hand och precis så som JAG vill ha det.

Jag började med levandesten, två putsräkor och två sandvändande sniglar(som ser helroliga då de dyker upp ur sanden när det vankas mat....ut tycker jag).

Jag har nu tränat på att byta vatten och mätt värden så jag har rutiner för att ha koll på att allt håller sig bra.

Har kollat runt på nätet efter fisk som passar i ett nanokar och fasnat för gobi okinawae (gul) Vill gärna ha tips och förslag på både fisk och koraller som kan vara bra för mig och mitt nano, gärna med tips om var jag kan surfa om dem då jag vill lära mig mer..

Jag har skaffat en fisk som jag fick rekomenderad..kommer inte ihåg vad den heter.. bild kommer snart :S

/Jenny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

post-6859-14468925779829_thumb.jpgTack atropos! Hoppas det och yes jag ska simma lugnt :-) Så här ser min första fisk ut. någon som vet vad den heter? :-S Har glömt bort det.. antar att det var spänningen av att äntligen köpa en fisk... :ler: /Jenny
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nää den stämmer inte min är mer randig och har inte den ryggfenan.... Det kan vara en gobi släkting eftersom den "ligger" på stenen med fenorna lite som gobi verkar göra... men jag är inte säker..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...