Gå till innehåll

Aqua Medic Oceanlight


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hej!

Någon som har erfarenhet av Aqua Medic Oceanlight 150W 13000 kelvin.

Är detta någon bra lampa, karet är 45 cm högt??

Tacksam för svar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aqualine 10000 (13000K) ska vad jag förstår vara en bra lampa. Armaturen i sig har jag inte hört någonting om (Oceanlight), verkar vara en ny produkt.

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har precis köpt en sådan lampa till min befintliga armatur. Snyggt ljus. Har dock inte provat den över karet dock. Det blir om ett par månader när mitt nya kar är klart.

MVH

magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå det gör du, framförallt kommer dina lägredjur att märka det smiley2.gif En fördel till är att du kan hänga den lite högre över akvariet och genom detta genererar lampan inte så mycket värme till akvarievattnet. Du får däremot ingen större spridning på en 250 kontra en 150 wattare.

//Robban

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det gör du, en 150wattare är inte så stark i ljuset om man mäter avståndet ner till botten mot en 250wattare.

Så skall man svara på din fråga så är en 150wattare helt okey för ditt akvarium på 45cm högt men visst har du en 250 så funkar ju denna "bättre" men det beror helt om du skall köra med många ljuskrävande koraller...

Sedan så är ju det en tanke att ha mer watt om du skall byta upp ditt kar i framtiden smiley17.gif

/christian

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...