freddi36 Postat 28 juni 2012 Postat 28 juni 2012 Är det någon som kan kolla i sin aquacalculator att jag gjort rätt i min? Jag vill bara veta så jag gjort rätt så jag inte doserar för mycket.Gå in på Permanent balans Ca/Alk/Mg. Det är bara magnesiumet som ska doseras med enbart magnesiumklorid och inget NaCl-fritt salt.Vattenvolym:50LFörbrukning mätt i 4 dagar.Totalt 36Och då får jag 9mg/L/dagDå ska jag alltså dosera 5ml från magnesiumdunken per dag. (84% mättnad i den dunken)Stämmer detta? Inne på sidan "Permanent balans Ca/Alk/Mg" i aquacalc så är jag lite osäker på vad jag ska skriva in i rutorna uppe till höger. Är det förbrukningen av t.ex magnesium? Under, säg 4 dagar (då skriver jag in 4 i den ena rutan) så förbrukas det, säg 36 ppm magnesium, då skriver jag 36 i den andra rutan och får då 9 mg/L/dag?Sen räknar den ut hur mycket jag måste tillsätta per dag och då blir det 5ml/dag? Citera
freddi36 Postat 28 juni 2012 Författare Postat 28 juni 2012 Och skulle någon som har en bra våg vilja se efter hur mycket 1dl magnesiumklorid väger? jag har tyvärr ingen bra våg. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.