Gå till innehåll

fish only tank?


Guest cybercimon

Rekommenderade inlägg

Guest cybercimon

från 8L har det utvecklats till 450L... tänkte att kanske göra mitt 450L sötvatten till saltvatten... fish only tank? vad är det? verkar billigare.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fish only är som det låter endast fisk som inte är revsäkra typ fjärilar, kejsare tryckare mm och dessa fiskar är ju inte de billigaste på marknaden men som joney sa inget är ju billigt inom denna hobbyn. En fiskakvarium kräver bättre skummare så en skummare för 450L skulle nog jag rekomendera en som är till 1200L och uppåt ett starkt uv är också en sak som man behöver samt gärna ett bra nitratfilter men man spar väl några kronor på ljuset då vanliga T8 lysrör duger gott och har du ett riktigt bra nitratfilter kan du snåla med Ls 10-15kg skulle nog duga

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 10 månader senare...

jag hade massa fina koraller..men men mina små älsklingar gillade dom himla mycket så nu bara ls o 9 kirurger 4 tryckare o massa andra fina fiskar.. så man fick skaffa ett till kar...så jag kan ha fina koraller o sånt ler

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...