Davidm Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 Skall flytta över allt från mitt nano på 75 liter till ett på 112 liter och göra 75L till sump. Undrar nu vilken typ och volym tycker ni att jag skall ha, ska förmodligen köra med en egentillverkan overflow box. Citera
Davidm Postat 19 april 2005 Författare Postat 19 april 2005 Har lite frågor, befinner mig nämligen i planeringsfasen till mitt ny akvarium med sump. Eftersom jag inte har haft en sump tidigare hoppas jag att ni kanske kan svara på en del saker som ploppar upp i skallen på mig.Karet är som sagt på 112L sumpen på 75L. Om jag tar en returpump från sumpen med en volym på ca 2200 l/h. Och sedan kopplar den till två utblås, a la closed loop. Tror ni att den cirhulationen kommer att räcka som enda cikulation eller ska jag gå upp i pump volym, eftersom karet är så litet så vill jag inte har en eller två pumpar i karet. Jag kanske inte ens kan ha 2200 l/h? Tacksam för alla svar. Citera
Davidm Postat 19 april 2005 Författare Postat 19 april 2005 GlömdeTror ni att det räcker med pvc rör på 32mm vid avrinningen och 25mm från returpumpen? Kom gärna med förslag. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.