Gå till innehåll

nån som kör me deltec turbo 1250??


hbmannen

Rekommenderade inlägg

Har en Deltec turboskummare. Det enda ljud som hörs är ett ständigt "fräsande" från skummaren (ljud från själva bubblorna i stigarröret). Annars relativt tyst. Betydligt tystare än min förra Tunze (och effektivare). Ska du ha den i sumpen lär du nog inte höra den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som Lejonkungen skrev så är den ganska tyst. Dock kan några saker inträffa som höjer ljudvolymen:

* Min pump hade kommit imot väggen inne i skummaren (pumpen ligger relativt löst på bottnen i skummaren) vilket skapade missljud. Men det vara bara att knuffa ut pumpen igen. Nu har jag lagt en liten bit filter skum mellan pumpen och väggen så att den inte skall hamna där av misstag igen.

* Pumpen kan suga in luft in i pump huset när man startar den. Detta kan man enkelt hindra genom att man stänger av in luften precis när man startar skummaren. Har man fått in luft i pump huset så skall man stänga pumpen och luft kranen, starta skummaren och stänga av den direkt. Upprepa 2-3 gånger och sedan kan du starta och öppna luftkranen.

Den sistnämnda grejen kan npg inträffa på alla skummare med venturi (självsug) och vattenlagrad rotor, dvs mer eller mindre alla.

TS skummaren fungerar bra och är lätt att rengöra vilket är det viktigaste. Är den inte lätt att rengöra så kommer man att slarva med det.

// Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...