denniscaesar Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Hej! Undrar lite över varför mina pumpar släpper microbubblor. Har stängt av skummaren så den är utesluten vilket leder mig till pumparna, som verkar spruta mikrobubblor oavsett nivå på vattnet.Tog igårkväll ur dom och städade ur dom från lite skit utan resultat och tänkte vända mig hit för förslag på va det kan vara för knaskä?Skickat från min HTC Incredible S via Tapatalk 2 Citera
Scooby_doo Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Kan bero på vattennivån i inbyggda sumpen. Men prova med att sätta slang på insuget på pumparna, typ 15cm så ska det ej suga in luft även om nivån i sumpen skulle pendla lite.~Henrik Citera
addeanstad Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Testa att sätta dit en filtermatta vid avrinningen eller att köpa en balkong till avrinningen och lägga lite filtermatta där Citera
Scooby_doo Postat 7 augusti 2012 Postat 7 augusti 2012 Du har 130d så borde vara med 'balkongen'. Som Adde skrev är filtermatta även ett alternativ att slippa bubblorna.Se isåfall till att rengöra mattan regelbundet, ngt som du slipper tänka på med mod av pumpen med slang.~Henrik Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.