sillstryparn Postat 21 augusti 2012 Postat 21 augusti 2012 (ändrat) jag är ju helt ny inom detta nästan hade en kub för 25 år sedan som slutade med en vansinnig hyresvärd.....Jag undrar om någon kan hjälpa min med svar det satt på stenen som var med karet jag köptepå förhand Tony... Ändrat 21 augusti 2012 av sillstryparn Citera
_Manne_ Postat 21 augusti 2012 Postat 21 augusti 2012 På a svarar jag macroalg. Den som växer på en lång stängel.. Bara att skörda när den bli stor.. Tappar den färgen så svälter den.På b svarar jag en svamp.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
sillstryparn Postat 21 augusti 2012 Författare Postat 21 augusti 2012 är det bra eller dåligt med en sådan makroalg kan den vara kvar eller ska jag ta bort den snarast??? Citera
_Manne_ Postat 21 augusti 2012 Postat 21 augusti 2012 Du kan ha den kvar.. Lätt o dra ut delar av den med en vanlig pincett modell större..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
sillstryparn Postat 21 augusti 2012 Författare Postat 21 augusti 2012 Du kan ha den kvar.. Lätt o dra ut delar av den med en vanlig pincett modell större..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalktack då lugnar det mina nerver..mvh Tony Citera
shreek Postat 21 augusti 2012 Postat 21 augusti 2012 Macro algen ser ut som caulerpa racemossa om det är den rekomenderar jag att ta bort den då den är mycket snabb växande och svår att bli av med när den etablerat sig och trivs . Hade själv stora problem med den algen .Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.