Gå till innehåll

mina peparmintsrräkor äter på min bubbletip anemon , vad ska jag göra?


Robin

Rekommenderade inlägg

Att börjas med så mår anemonen inte bra, den har dumpat sina symbioszoohex och den har svårt att överleva utan dom.

Det är vad man normalt kallar en "bleach", svår men inte omöjlig att få anemonen o hämta sig från.

Små mängder mat och aminosyror ifall du har tillgång till sånt, om det lyckas så kan det ta flera veckor innan det börjar bli riktigt stabilt.

När det kommer till räkorna så ta en extra titt så du inte har kamelräkor, vanliga pepparmint kan förvisso ge sig på koraller dom med.

Anemonen kommer inte att överleva ett dubbelt angrepp/belastning, så kan du isolera räkorna ett tag så vore det bra.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hade likadan anemon. min lever än matar min med en halv räka den klarar det kanon haft den mer än 1 år nu. den färgen den har hos dig kommer den inte behålla om den skall överleva. min såg likadan ut i när jag köpte den. den gick från vit rosa till brun och nu med ny belysning rosa/ ros/ begie.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...