Gå till innehåll

magnefica + clowner =sant?


hbmannen

Rekommenderade inlägg

köpte en magnefika här om dan, å en av clownerna flyttade in direkt. ligger å gosar där mest hela tiden..

Frågan är.. går de en clown på varje anemon eller flyttar flera in å gosar i samma??

Jag har två som är i samma anemon det är en Magnefika

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har två stora gröna BTA (quadricolor entacmaea) 5 st Ocellaris clowner ...2 könsmogna tomat clowner ...och det roliga är ...ALLA (utom en ocellaris hanne) lever i samma anemon =) mycket roligt att se på ...

ett visdoms ord bara till dig hbmannen ...Heteractis magnifica är en av de svåraste anemonerna ...den som är absolut omöjlig är Sebae anemonen ....ingen har lyckats att behålla den i mer än 8 månader ....och där är det inräknat offentliga akvarium ....ifall någon har lyckats med det här på guiden, hör av er ...ni har i såfall lyckats med något ingen annan har gjort ...

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

mjoa ja hört att magnifican ska vara svår, just därför valde ja den.. om den funkar i mitt kar så funkar allt..

om det skulle va så att den inte trivs hur uppför den sig då??

nu e den upp pumpad å jättefin. de har flyttat in ytterligare en clown idag..

+ att inatt så såg ja att de helt plötsligt finns 2 krabbor i karet.. märkligt. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...