koaala Postat 4 september 2012 Postat 4 september 2012 Hej, köpte en kulfisk tidigare, som skulle vara Canthigaster papua och bli bara 10 cm lång, min fråga är dock hur gör man skillnad mellan Canthigaster margaritatus och Canthigaster papua, för på bilden i reeflex ser de ut att vara jätte lika varandra, enda skilnaden är att Canthigaster margaritatus är dödligt giftig. Så därav frågan. Det andra var att den älskar äta glasrosor Citera
Kn0tan Postat 4 september 2012 Postat 4 september 2012 Är inte alla kulfiskar dödligt giftiga (tetradotoxin) vid händelse av förtäring =) .Bra tips om du kör kulfiskar är i händelse av dödsfall ska man ta ur dom ur tanken omedelbums annars kan den börja utsöndra tetradotoxin ganska fort. Citera
koaala Postat 4 september 2012 Författare Postat 4 september 2012 Hmm, det var något nytt för mig. Fattade från reeflex att det ena är giftig och inte det andra och då tänkte jag inte när de är döda men levande. Lätt att missförstå om allt står på tyska. Citera
koaala Postat 13 september 2012 Författare Postat 13 september 2012 Härlig fisk är den. Går och nafsar på mina koraller också ibland, men verkar inte tycka om smaken. Gäller att hålla den mätt att han inte behöver tvinga sig till det. Det är inte bara jag som tycker om honom. Har två djävulfiskar och den ena bara älskar honom, så länge han inte går nära hans sovgrotta iallafall, då smaskar han till med svansen. Djävulsfisken följer med kulfisken hela dan och kollar vad den håller med på. Om den ena äter på något går den efter och gör det samma. Kaktusen som jag har använder kulfisk som knäckebröd. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.