Gå till innehåll

Kulfisk


koaala

Rekommenderade inlägg

Hej, köpte en kulfisk tidigare, som skulle vara Canthigaster papua och bli bara 10 cm lång, min fråga är dock hur gör man skillnad mellan Canthigaster margaritatus och Canthigaster papua, för på bilden i reeflex ser de ut att vara jätte lika varandra, enda skilnaden är att Canthigaster margaritatus är dödligt giftig. Så därav frågan. Det andra var att den älskar äta glasrosor :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Härlig fisk är den. Går och nafsar på mina koraller också ibland, men verkar inte tycka om smaken. Gäller att hålla den mätt att han inte behöver tvinga sig till det. Det är inte bara jag som tycker om honom. Har två djävulfiskar och den ena bara älskar honom, så länge han inte går nära hans sovgrotta iallafall, då smaskar han till med svansen. Djävulsfisken följer med kulfisken hela dan och kollar vad den håller med på. Om den ena äter på något går den efter och gör det samma. Kaktusen som jag har använder kulfisk som knäckebröd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...