Johan2x Postat 10 september 2012 Dela Postat 10 september 2012 Behöver man förfiltert till en kalkreaktor? Mina filter håller kanske 1 månad sen är dessa fulla av skit.Smutsen borde ju åka ut igen eller lösas upp./Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 12 september 2012 Författare Dela Postat 12 september 2012 Alla ni som har en kalkreaktor. Har ni filter på inkommande vatten?Eller har ni inte?/Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
RobbanF Postat 12 september 2012 Dela Postat 12 september 2012 Använder vatten från biopelletsreaktorn som har lägre ph än det andra vattnet och använder inget filter./Robban Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 14 september 2012 Dela Postat 14 september 2012 Använder vatten från biopelletsreaktorn som har lägre ph än det andra vattnet och använder inget filter./RobbanHar du lägre ph ut från ditt pellets filter :S Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 14 september 2012 Författare Dela Postat 14 september 2012 Filtert har inte med ph o göra. Det är som ett bensinfilter./JohanSkickat från min LT18i via Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 22 september 2012 Författare Dela Postat 22 september 2012 Är det ingen som kör med förfilter eller är det så att alla kör med förfilter till kalkreaktorn?/Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
brevix Postat 12 januari 2015 Dela Postat 12 januari 2015 Gammal fråga ,men jag undrar detta också??Bestämt mig för att mata reaktorn med en doserpump ...lite lurigt om filtret täpper sig och det blir högt tryck i filtret så slangen lossnar :-/ska ha reaktorn utanför sumpen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wassberg Postat 12 januari 2015 Dela Postat 12 januari 2015 Du behöver inget förfilter, det går alldeles utmärkt utan. Jag matar reaktorn med en Deltec PP32 vilket fungerar kanon.De flesta har nog kastat bort sina förfilter sedan länge. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
brevix Postat 13 januari 2015 Dela Postat 13 januari 2015 japp, hade det i planerna också ;-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltatrox Postat 13 januari 2015 Dela Postat 13 januari 2015 Jag har en grov filer matta i inloppet som jag har gjort hål i Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.