john.w Postat 7 maj 2005 Postat 7 maj 2005 har ett helt nystartat kar och först fick jag kiselalger som täckte hela karet sedan avtog dom å då har jag fått en massa gröna trådalger så jag slängde i silikatremover och fosfatremover så imorse så var hela karet grumligt é det ett steg i prossesen eller kan man göra nåt mer för att få bort detJohn Citera
jimmy Postat 7 maj 2005 Postat 7 maj 2005 vad va det för silikat och fosfat remover vad kör du dom i för filter ?Aktivt kol kan få bort det men man måste först veta vad det är som gör att det blir grumligt Citera
john.w Postat 7 maj 2005 Författare Postat 7 maj 2005 coralife silikatremover och coralife fosfatremover har hällt i en nylonstrumpa och lagt i sumpen. har höga fosfatvärden ca 2 på saliferts test Citera
jimmy Postat 7 maj 2005 Postat 7 maj 2005 har aldrig provat dessa själv men har du sköljt av dom innan du la ner dom i karet vet inte om det behövs men med kol kan det vara så att man måsta skölja innan.Kan det vara nått sånt ? Citera
john.w Postat 7 maj 2005 Författare Postat 7 maj 2005 har kollat på paketen man skulle sköljt av dom missade det kan det vara det och gör det nåt Citera
jimmy Postat 7 maj 2005 Postat 7 maj 2005 försök att filtrera med vadd eller liknande vid pumparna så får du nog bort det tror inte att det är något som är skadligt Citera
john.w Postat 7 maj 2005 Författare Postat 7 maj 2005 ok ska testa det synd att jag inte har mitt ytterfilter får det nästa helg. Tackar för svaren jimmyMVH John Citera
Guest NoName Postat 7 maj 2005 Postat 7 maj 2005 har kollat på paketen man skulle sköljt av dom missade det kan det vara det och gör det nåten liten grundregel här är väl att man i princip sköljer ALLT och har koll på produkten/karet när man tillsätter en ny produkt för att se att allt ser ok ut. Släjlvklart finns det undantag som tex om det klart och tydligt står på förpackningen att produkten inte skall sköljas/blötas före användning. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.