Gå till innehåll

250 Mh


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Tror ni att det går att köra med en 250 watts MH till ett 220 liters akvarium. 110*45*45.

__________________

Daniel Olsson

720 liter

220 liter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det går nog fint smiley1.gif, kanske blir det lite mörkt i hörnerna men det gör nog inte så mycket, om det behövs så kan du kompletera med lysrör. (förutom Actnic blå så klart)

MVH Simon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en 250W på 110cm och tycker personligen att det blir lite väl mörkt i kanterna smiley6.gif Funderar på att skaffa en till eller kompletera med mer än bara ett actinicrör.

__________________

/Björn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har två, men blir inte det för mycket? Lysrör har jag också, ett marine glo, jätte snyggt ljus tycker jag. Jag skall även lägga till några lysrör till, skall bara sätta ihop dem. Någon som vet någon sida som det finns bilder på makroalger och svampar och annat skräp som växer ur stenen. Även info om snäckor hadde varit bra, har hittat två stora musslor i stenen(ca:5cm) och undrar vad det är för sort.

__________________

Daniel Olsson

720 liter

220 liter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det är sant men din tank är djupare, eller snarare högre.

Ändrad av metcrue den 2003November03 kl 16:39

__________________

Daniel Olsson

720 liter

220 liter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo mitt är högre, ska du ha det lilla tillfälligt så kör på en 250 W, det räcker för stunden. Annars skulle det bli suveränt med två om man vill statsa på färgrika sps.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kan ju lika gärna använda båda, det är ju det de är till försmiley1.gif. Har lite lågt Kh värde, några ideèr? eller skall jag vänta tills karet har stabiliserats innan jag tillsätter något? Var och köpte en doseringspump, så nu får jag snart fart på kalkreaktorn. Annars verkar värdena okej, även om det är lite svårt att få en exakt siffra på salthalten med min mätare.

__________________

Daniel Olsson

720 liter

220 liter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja vänta med att tillsätta något, få fart på reaktorn så kommer kh att sakta höjas oxå..det finns ju något pulver att tillsätta, tror det kallas kh buffert nåt..

Om du ligger på 1,023-1,024 så är det bra. Alla värden varierar ju beroende på temp och salthalt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag smällt upp en 250 wattare över karet, och det blev jätte bra. Tänk vad bra det kan bli med lite bockad plåtsmiley2.gif.

__________________

Daniel Olsson

720 liter

220 liter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...