Gå till innehåll

Planeringstråd 400 liters uppgradering


Järv

Rekommenderade inlägg

Då satt man här sent inpå natten och gjorde en skalenlig representation av halva det rummet jag tänker sätta ett nytt akvarium i. Detta akvarium ska vara på ungefär 400 liter och ha måtten 120x60x55 (lxbxh). Inriktningen med detta akvarium i alla fall i korall väg kommer vara mestadels sps koraller kommer även innefatta ett gäng lpser.

Det ska bli intressant hur det hela fungerar i praktiken sedan, då jag bor i en etta så är det lite halvtrångt med plats därav placeringen av akvariumet.

post-5812-14468927205087_thumb.jpg

I teknikväg så har jag för tillfället och duktigt översizead skummare vid namn aqua medic TF 5000 shorty compact som jag hoppas kunna använda på detta akvarium, denna skummare tänkte jag skulle ta vatten direkt från akvariet (dålig eller bra ide?) får att sedan passa vidare vattnet ner i sumpen.

Som belysning hoppas jag att group buy nr 2 av drömchipsen går igenom isåfall kommer det användas 2 st av dessa.

Det var nog allt för nu uppdaterar lite allt eftersom jag kommer på något att skriva in.

Ändrat av Järv
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...