Gå till innehåll

Vad MÅSTE man ha i ett Marin akvarium???


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hej!!

Dunderar på saltvattens akvarium och ska börja läsa på allvar nu. Det här är bara början så jag undrar vad man MÅSTE ha i akvariumet?? Jag skulle vilja ha ett 500L med levande sten koraller fiskar och lägre djur.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan köra saltkar med nästan ingen utrustningen om man vill. Mindre utrustning innebär mindre prylar att oroa sig för. Men baksidan kan vara att det blir oerhört sårbart! För och emot smiley2.gif

Kör ju själv med bara en luftpump (från 60-talet!)i ett av karen idag förutom ljuset, kan det bli simplare?

/Krister

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

men det är inget man kan rekomendera en nybörjare.

skummare, en mh lampa, och bra cirkulation kommer man långt på, sen är ju klart uv-c ljus något man önskar sig då fiskarna får prick och osmos filter då kiselalgerna sätter fart men man kan mycket väl starta upp med de tre första sakerna. oj nu nämde jag bara tekniska prylar, så klart måste man ha levande sten oxå minnst 10% och massor av andra prylar.....

__________________

/Peter G

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller helt med Peter! Sen är det ju snyggare med mer cirkulation på vattnet! Prylarna hjälper dig, helt klart! Läs MYCKET (och sedan ännu mer) innan du börjar och köp kvalitetsprylar på en gång så slipper du bli besviken pga trassel etc.

/Krister

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...