Guest Gäst Postat 3 januari 2004 Postat 3 januari 2004 Hejsan! För tilfället kör jag med 4 st vanliga rör, men blev nyligen lite nyfiken på T5 rören som alla snackar om. Märker man någon större skillnad om man skulle bytat upp sig? Snyggare ljus? Är dessa rör ett mellanting mellan vanliga rör och MH? Var kan man beställa ifrån? Tack på förhand. Citera
Guest Gäst Postat 3 januari 2004 Postat 3 januari 2004 Om du har vägarna förbi Delphi så kan du ju komma upp och kika lite. Jag har 4 st 54W T5 i mitt kar. Citera
Guest Gäst Postat 3 januari 2004 Postat 3 januari 2004 Det gör jag gärna, om jag får tid. Vart köpte/bästllde du dina T5 aramturer ifrån? Pris? Citera
Guest Gäst Postat 3 januari 2004 Postat 3 januari 2004 För min del köpte jag mina IKS T5 från Korallfisken i Linköping. Men simontorp som är en av våra största grossister, har nu även Deltecs sortiment. Deltec har, enligt uppgift,en utmärkt T5 armatur som du kan köpa i de flesta akvarieaffärer. Citera
Guest Gäst Postat 3 januari 2004 Postat 3 januari 2004 Jag byggde min själv med delar från en takarmatur. Ett av driftdonen köpte jag på elbutiken på Klostergatan för runt 600:-. Lysrören har jag köpt på akvarieudstyr. De har ganska mycket T5 armaturer och rör. Citera
Guest Gäst Postat 3 januari 2004 Postat 3 januari 2004 Christian: Låter komplicerat . Jag är inte så kunnig inom elektronik och skulle förmodligen inte klara av att bygga själv. Ibland så önskar man att man bara hade varit lite kunnigare inom detta område. Har hittat T5 armaturer för ca 1750 - 1900kr. Tycker att detta är ett fruktansvärt pris, med tanke på att armaturen ser så liten och klen ut. Är det mycket svårt att bygga en egen T5 armatur? Tar det mycket tid? Citera
Guest Gäst Postat 3 januari 2004 Postat 3 januari 2004 tycker väll själv att det är bätre att lägga dom pengarna på en MH istället Citera
Guest Gäst Postat 3 januari 2004 Postat 3 januari 2004 Jag har 2x54watts armatur från Arcadia med 2st 15000Kelvins lampor.Känner mig nöjd men ändå inte 100% ljuset ser mörkare ut ändå men då HM lampan tänds blir det jätte bra ljus. men blev bättre ändå efter att reflektoerna kom på platsVet ej om det är T5 rören som gjort sitt för korallerna ser kompaktare å tätare ut mellan polyperna å min stenkorall Gallaxea var brun å hängig under många månader men nu har den fått sin gröna lyster tillbaka Köpte det hela i från Akvarieudstyr__________________MVH Christian wrang.com Citera
Guest Gäst Postat 3 januari 2004 Postat 3 januari 2004 Håller med dig jimmy! Visst skulle jag hällre lagt pengarna på en MH om inte "driftkostnaden"/elpriset hade varit så högt i dagens tider. Om man är student så försöker man gärna att hålla dessa nere på en låg nivå. Så jag anser att T5 är ett bra val för mig. Har hört att man ska klara hålla en hel del stenkoraller också. Citera
Guest Gäst Postat 3 januari 2004 Postat 3 januari 2004 För min del har jag både MH och T5, men enligt de som kör bara med T5 så skall det gå att ha stenkoraller. Har som sagt inte provat själv.__________________MVH Peter Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.