kvalle Postat 5 januari 2013 Postat 5 januari 2013 undrar vilket frysfoder som är att före dra, har andvänt ocean nutrion innan men nu har jag stött på tropic marin center(TMC) frysmatjag vet att varierat är så bra som möjligt då det är svårt att undgå att läsa i nästan alla trådar;)men ska man försöka hålla sig till någon av dom?och gärna vad skulle ni rekomendera att jag varierer mellan.jag har idag2a.ocellaris1 Valenciennea strigata1 Lysmata debelius1 Lysmata_grabhami1 Pterapogon kaudernioch en liten Euphyllia och en bubbel korallmatar med ocean nutrition marine pellets formula one och twoocen nutrition frysfoder artemia,mysis,marin mix.säg gärna om jag ska försöka skaffa andra modeller för det är vad butiken rekomendera är jag börja med salt. Citera
xxxperxxx Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 Variationen gäller födoämnen, inte märken, så du kan fortsätta med det som funkar. säg gärna om jag ska försöka skaffa andra modeller för det är vad butiken rekomendera är jag börja med salt.Andra modeller? Butiken rekommendera? Citera
Petter N Postat 18 januari 2013 Postat 18 januari 2013 undrar vilket frysfoder som är att före dra, har andvänt ocean nutrion innan men nu har jag stött på tropic marin center(TMC) frysmatjag vet att varierat är så bra som möjligt då det är svårt att undgå att läsa i nästan alla trådar;)men ska man försöka hålla sig till någon av dom?och gärna vad skulle ni rekomendera att jag varierer mellan.jag har idag2a.ocellaris1 Valenciennea strigata1 Lysmata debelius1 Lysmata_grabhami1 Pterapogon kaudernioch en liten Euphyllia och en bubbel korallmatar med ocean nutrition marine pellets formula one och twoocen nutrition frysfoder artemia,mysis,marin mix.säg gärna om jag ska försöka skaffa andra modeller för det är vad butiken rekomendera är jag börja med salt.Jag matar själv med följande: Fryst artemia, Ocean Nutrion Marine formula 2 pellets (small), Tropical Green Algae Wafers. Detta har funkat bra för mig under de år som jag hållt på med saltvatten. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.