dr.dator Postat 7 januari 2013 Postat 7 januari 2013 Jag skaffade för några dagar sedan en Nemateleotris magnifica (fire goby). Den såg ut att trivas och åt men i morse hittade jag den död på sanden. Mina värden är bra och jag har sedan tidigare 2 ocellaris som trivs. Kan glasrosor döda en fisk? Det har jag några stycken och jag hittade fisken ganska nära en som är rätt stor. Citera
jimmy Postat 7 januari 2013 Postat 7 januari 2013 Nej en glasros kan inte döda en frisk fisk.Ibland är det omöjligt att få fram varför en del fiskar dör.Kan vara parasiter stress osvVa den karantänad i butik ? Citera
dr.dator Postat 7 januari 2013 Författare Postat 7 januari 2013 Hm ok. Jag köpte den på Triton och den var i ett kar tillsammans med en massa andra lika dana. Kanske var stress då. Jag droppacklimatiserade den i ca 1 timme och den verkade inte speciellt stressad... Så det känns trist Men jag tänker nog försöka med en ny till helgen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.