Postat 10 januari 201312 år När jag gör rent filter i min sump så får jag upp en hel del räkor som jag brukar sammla upp och stoppa i huvudkaret.Så jag undrar om nån har en fiffig lösning/fälla så jag får upp fler räkor på ett enklare sätt..Tängte försök med filerpåse där jag lägger aktivtkol/biopellet men vill höra om nån har gjort nått enklare lösning.Mvh Thomas
Postat 10 januari 201312 år Keramiska makaroner i en nätpåse funkade bra för mig, smådjuren tar skydd bland makaronerna och sen är det bara att håva upp påsen.//NiXoN
Postat 10 januari 201312 år Författare Keramiska makaroner i en nätpåse funkade bra för mig, smådjuren tar skydd bland makaronerna och sen är det bara att håva upp påsen.//NiXoNJa såklart mycket enklare än kål iallafall.. Tackar ska handla idag
Postat 15 januari 201312 år Om det handlar om "Amphipoder" (typ Gammarus spp.) trivs de extremt bra i kol-/fosfatfilter. En filterpåse med kol el "fosfatmedia", alt. en "reaktor" med sånt funkar ju bra! Refugium är annars ett hett tips om Du kan koppla på det till systemet...
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.