saltatrox Postat 10 januari 2013 Postat 10 januari 2013 När jag gör rent filter i min sump så får jag upp en hel del räkor som jag brukar sammla upp och stoppa i huvudkaret.Så jag undrar om nån har en fiffig lösning/fälla så jag får upp fler räkor på ett enklare sätt..Tängte försök med filerpåse där jag lägger aktivtkol/biopellet men vill höra om nån har gjort nått enklare lösning.Mvh Thomas Citera
NiXoN Postat 10 januari 2013 Postat 10 januari 2013 Keramiska makaroner i en nätpåse funkade bra för mig, smådjuren tar skydd bland makaronerna och sen är det bara att håva upp påsen.//NiXoN Citera
saltatrox Postat 10 januari 2013 Författare Postat 10 januari 2013 Keramiska makaroner i en nätpåse funkade bra för mig, smådjuren tar skydd bland makaronerna och sen är det bara att håva upp påsen.//NiXoNJa såklart mycket enklare än kål iallafall.. Tackar ska handla idag Citera
xxxperxxx Postat 15 januari 2013 Postat 15 januari 2013 Om det handlar om "Amphipoder" (typ Gammarus spp.) trivs de extremt bra i kol-/fosfatfilter. En filterpåse med kol el "fosfatmedia", alt. en "reaktor" med sånt funkar ju bra! Refugium är annars ett hett tips om Du kan koppla på det till systemet... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.