Coralkiller Postat 10 januari 2013 Postat 10 januari 2013 Sitter o funderar hur jag ska kunna få mera skimmer från vattenytan med min mh 2*250wHar ni nåra tipps på vilken höjd som ger bäst resultat? Med vänlig hälsning, J Citera
Wiking Postat 10 januari 2013 Postat 10 januari 2013 Normalt brukar man nog ha MH hängandes 20-30 cm ovanför ytan, men det beror ju mycket på hur man vill ha spridningen och hur korallerna är placerade. För att få fram härligt 'skimmer'/glitter' i karet så hjälper det till om man har en 'orolig' vattenyta, tex en pump som ser till att det är fart på ytan. Citera
Coralkiller Postat 10 januari 2013 Författare Postat 10 januari 2013 Fart på ytan har jag men det hjälper liksom inte..... Tyvärr Citera
Coralkiller Postat 12 januari 2013 Författare Postat 12 januari 2013 Sådär ja! Var på korallfisken idag o shoppa lite, fick en jävla massa skimmer i ljuset när jag nu satte dit 2 nya megacrome chrystal ! Vilken skillnad! Nu är det bara fixa färger på korallerna Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.