jacs Postat 12 januari 2013 Postat 12 januari 2013 Hittar ej rätt benämning och misstänker att stackarn svälter, tror det är en Trochus sp.Sedan är väl detta det bästa jag lyckas med för tillfället då den bara är ute på natten och springer omkring på stenen nu på rutan iofs.MvhJonas Citera
Blåbert Postat 12 januari 2013 Postat 12 januari 2013 Ser ut som en trochus. Varför tror du den svälter? Verkar skumt att den bara skall vara Ute på natten.... Citera
jacs Postat 12 januari 2013 Författare Postat 12 januari 2013 Hej,De tre snäckorna jag har visar sig endast på natten förutom en som är nedgrävd i sanden. Den kommer upp ibland även när ljuset är tänt (och ingen är hemma, hi hi). Tror att den svälter då den beter sig som min turbo gjorde innan den dog. Puttade i lite spirulina också och det blev mera liv i den så nu har den gömt sig igen. Gjorde väl hel fel iom att jag använde spirulina men får hoppas att algerna hjälper då det stod det som mat på den snäckan. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.