Gå till innehåll

Nytt RSM 130 i Karlstad


ikola

Rekommenderade inlägg

  • Svar 294
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hej Andreas

Tack för att du engagerar dig

Matar med fryst Cyclops, de äter o ser pigga ut.

Matar ca 6 - 7 gånger per dag. Åker t o med hem på lunchen.

Byter 3-4 liter med huvudkaret varje dag samt 10 liter varje söndag.

har i 2 pumpar med lagom rörelse, ett med filter i.

De verkar se väldigt friska ut

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag tror du skall kolla nitriten. den kan komma i små kar som belastas hårt. Jag har ju iof bara odlat Discus , malawi och en hel drös tanganyika ciklider dock och har föga erfarenheter om att odla saltvattens fisk. varför bara cyclops? det finns ju små artemia som är rysta samt bosmider för o nämna några.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag tror du skall kolla nitriten. den kan komma i små kar som belastas hårt. Jag har ju iof bara odlat Discus , malawi och en hel drös tanganyika ciklider dock och har föga erfarenheter om att odla saltvattens fisk. varför bara cyclops? det finns ju små artemia som är rysta samt bosmider för o nämna några.

Testar nitriten på en gång

Köper fryst Artemia i morgon FM

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur tycker du det går då med cyklops frysta?..om du inte vill krångla med artemia har du övervägt bosmider?

Måste ju inte bero på maten.Kan ju vara något annat som spökar.

Enligt Reefcentral drar de upp dom på Cyclops, även läst om det här på guiden

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du inte har det, så kanske det skulle vara värt att prova artemia automat som man sätter i karet...de brukar inte kosta många kronor heller....

hittade en länk också som det står lite om ynglens aggresivitet mot varann vid matning..om man inte delar upp dom så var det tydligen vanligt med en dödlighet på 30-50% http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&u=http://www.aquaticcommunity.com/Cardinalfish/Bangaii.php&prev=/search%3Fq%3Dfeeding%2Bbangaii%2Bfry%26biw%3D1093%26bih%3D514
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tips o länk.

Länken angående delning av ynglen var intressant, kanske kan vara en anledning till dödsfallen.

För övrigt matas jag med nykläckt Artemia nu.

Fick en färdigkläckt flaska från en kille samt har satt egen/egna flaskor igång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej. Hur har det gått med de små liven?

Kommer ihåg när jag odla hästnosar att jag var tvungen att lägga i massa stenar i size med golfbollar för att ynglena skulle hålla sig lugna. De döda varandra redan som 1,5 c stora i fight om revir hehe. jaja det var bara en historia om Tanganicidus irsacae eller va skråen de hette.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...