ikola Postat 11 september 2013 Författare Postat 11 september 2013 Tack Andreas för tips o ideer. Jag kommer försöka att ta honom efter runt 23-24 dagars tugg.Dvs när ynglen verkligen syns i munnen på honom.Matningen är tänkt att ske med artemia och eller frysta Cyclops. Citera
ikola Postat 13 september 2013 Författare Postat 13 september 2013 http://youtu.be/WCDEr85mU-I9 månader har det varit igång nu.Försökte att få med Bangaihannen som tuggar på filmen men han ville intevara med.Det ville hunden istället Citera
hagbard Postat 13 september 2013 Postat 13 september 2013 vet inte hur många Malawi/Tanganyika jag hjälpt på traven...det går säkert bra om du beslutar dig för det..har aldrig misslyckats med att tömma Citera
ikola Postat 13 september 2013 Författare Postat 13 september 2013 Nu är det ju inte det som kan bli problemet.Har själv haft Ikola i säkert 20 år med ett antal tuggande honor.Problemet kan ju snarare bli att få upp hannen bland sten o koraller.Får kanske plocka ur en del innan. Citera
hagbard Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 ok...nått sånt här då?Naturligtvis i proportion till akvariet,så stor som möjligt Citera
ikola Postat 14 september 2013 Författare Postat 14 september 2013 Tack för tipset,Men jag lär inte få ner någon fiskfälla i karet samt att hannen kommer nog inte gå in den ändå. Citera
krille 55 Postat 23 september 2013 Postat 23 september 2013 Hur går det med barnafödandet. Har du flyttat hanen ännu eller bryr du dig inte om det? Citera
ikola Postat 23 september 2013 Författare Postat 23 september 2013 Hej KrilleAllt väl därnere ?Igår kväll fyllde jag upp ett litet kar på ca 40 liter med vatten från huvudkaret.Planen är att stiga upp inatt vid ettiden och försöka fånga honom när han "sover" eller är lite passiv.Återkommer i morgon med info Citera
krille 55 Postat 23 september 2013 Postat 23 september 2013 Här rullar allt på som vanligt. Håller på att samla på mej grejer till kar nr två. Benställning står på tur. Gott att det framskrider planenligt. Hoppas han är sömnig då och inte står alltför illa placerad. Vet du om han alltid står på samma ställe på nätterna? Citera
ikola Postat 23 september 2013 Författare Postat 23 september 2013 Bra att det rullar på, det innebär alltså att dina koraller växer på bra då förstår jag.Skall snart åka ner till Älmhult igen, kanske en kaffe hos dig då ?Tyvärr står hannen nere mellan/bakom stenarna och under Hysterix/Calendriumen så det blir nog svettigt i natt.24 dagar har nu tuggat och ynglen syns i munnen på honom.27 dagar gick han förra gången. Citera
ikola Postat 23 september 2013 Författare Postat 23 september 2013 Det får man tacka för.Själv väntar jag saltvattensbesök från forumets Gordan nu.Han ska ha med sig Euphyllia hem. Citera
gordan_ Postat 23 september 2013 Postat 23 september 2013 tack för kaffet, var riktigt trevligt och fina koraller fick jag med mig hem lycka till med hanen Citera
ikola Postat 23 september 2013 Författare Postat 23 september 2013 Det var trevligt att träffas.Hoppas att du får ordning på salthalten, köp en refraktometer.Euphylliorna kommer att växa bra hos dig. Citera
ikola Postat 24 september 2013 Författare Postat 24 september 2013 Kl 02.00 inatt ringde väckarklockan.Då gick jag upp o lyckades fånga Bangaihannen på första försöket, han var helt dåsig så det var bara att ta upp honom,flyttade honom under vattnet till en fylld burk och vidare till yngelkaret.I morse var det 3 frisimmande yngel, nu är det 4 st.De går i min konstgjorda sjöborre nu.Han har fortfarande hela munnen full.Bilder kommer nog i kväll. Citera
ikola Postat 24 september 2013 Författare Postat 24 september 2013 Nu har han släppt ut 6 st yngel.Men det finns många kvar. Citera
krille 55 Postat 24 september 2013 Postat 24 september 2013 Grattis. Så himla kul att det lyckades. Jag vet ett kar som har plats för ett par stycken när dom vuxit till sej. Citera
Edward Postat 24 september 2013 Postat 24 september 2013 Häftigt att se, får hoppas det går bra med dom nu. Citera
ikola Postat 24 september 2013 Författare Postat 24 september 2013 Grattis. Så himla kul att det lyckades. Jag vet ett kar som har plats för ett par stycken när dom vuxit till sej.Tack KrilleMen i ditt kar får det ju inte plats något mer ? Citera
ikola Postat 24 september 2013 Författare Postat 24 september 2013 Häftigt att se, får hoppas det går bra med dom nu.Ja det är ju några frågetecken i huvudet nu.Typ:Äter hannen upp dom om han går kvar i yngelkaret ?Äter ynglen fryst cyclops? det verkar så i allafall Citera
ikola Postat 24 september 2013 Författare Postat 24 september 2013 Grattis. Så himla kul att det lyckades. Jag vet ett kar som har plats för ett par stycken när dom vuxit till sej.Vi får väl se hur många det blir först också Citera
krille 55 Postat 24 september 2013 Postat 24 september 2013 Ja jag håller tummarna för att det ska gå bra. Alltid kul när man får tillökning. Det visar ju att man gör nåt rätt. Citera
ikola Postat 24 september 2013 Författare Postat 24 september 2013 Ja detta är ju jättespännande. Citera
gordan_ Postat 24 september 2013 Postat 24 september 2013 fan va häftigt trivs dom i den konstgjorda borren ??? Citera
ikola Postat 24 september 2013 Författare Postat 24 september 2013 fan va häftigt trivs dom i den konstgjorda borren ???Ja det står 4 st i borren nu.2 st har inte hittat dit än.Får se om hannen släpper mer yngel inatt Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.