Guest Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Tänkte kika lite vad folket gillar bäst. Varför man har dem olika. Kanske inte är dem finaste man har kanske är det utmaningen som är det viktiga.Jag har alltid varit mycket för LPS. Men nu senare har jag sätt sååå mycket snygga mjuka koraller. Är liksom mer liv i dem och gillar dem bara mer och mer. Citera
kvalle Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 gillar looken i sps akvarium..men gillar mer mjukisar och lps för det känns som det blir mer liv tycker jag när de svajar..btw rösta på mix Citera
Guest Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Jo det är så jag känner med sps blir lite stelt men färgerna mumma. men det finns rätt goa färger även på mjukt Citera
MartinForsström Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Jag har svårt att bestämma mig. Ett riktigt välskött renodlat sps-kar är ju sjukt läckert men lps:er verkar vara lite mer medgörliga så de vinner ju lite av den anledningen. Citera
kvalle Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Jo det är så jag känner med sps blir lite stelt men färgerna mumma. men det finns rätt goa färger även på mjuktjo men då ska man lyckas hitta dom oxå..och bor man på fel plats i sverige för att ha saltakvarium dvs typ ca norr om husqvarna så hittar man inte så mycke roligt som man ser alla i skåne trakten och så kommer åt.både djur och korall väg Citera
Guest Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Ett fint svajande lugnt mjuk kar är ju såå jäkla fint. Har med svårt att bestämma mig svårt att få tag i fina mjukisar Citera
Guest Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Alcyonium sp.Dendronephthya habereriLemnalia sp. 01Lobophytum sp. 06Sarcophyton sp. 03Scleronephthya sp. 01Sinularia sp. 02Siphonogorgia sp. 01Sinularia sp. 08Ett kar med dessa är en drömDock väldigt mycket sp Citera
kvalle Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Alcyonium sp.Dendronephthya habereriLemnalia sp. 01Lobophytum sp. 06Sarcophyton sp. 03Scleronephthya sp. 01Sinularia sp. 02Siphonogorgia sp. 01Sinularia sp. 08Ett kar med dessa är en drömDock väldigt mycket spdefinetift eller hur det stavas...komplerterat med några lps ex Euphyllia eller bubbel korall sånt som även på minner om mjukt.. personligen e jag sjukt svag för anemoner Citera
Guest Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Några anemoner någon solkorall lite Euphyllia och kanske en Catalaphyllia jardinei Citera
kvalle Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 lätt. men det där med solkoralla kändes ganska jobbigt för är dom inte j*vligt svår skötta?? Citera
Guest Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 nä inte så farligt måste matas bara. Sedan bra värden:) Citera
kvalle Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 iofs matas men har man ett kar som e vänligt mot andvändaren okej..inte om man gör ett dumt köp på en 80kub som första stora.. Citera
Petter N Postat 21 januari 2013 Postat 21 januari 2013 Om jag måste välja så mjukkoraller. Blir ofta mer liv i akvariet med den rörelse som blir när de rör sig med strömmen. Är dock även väldigt svag för vissa LPS. Och färgen på SPS går inte heller av med hackor, men ett rent SPS-akvarium är lite stelt i min smak. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.