Gå till innehåll

ömröstning LPS SPS eller mjuka


Guest

Vilka koraller Gillar ni bäst  

58 användare har röstat

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Rekommenderade inlägg

Tänkte kika lite vad folket gillar bäst. Varför man har dem olika. Kanske inte är dem finaste man har kanske är det utmaningen som är det viktiga.

Jag har alltid varit mycket för LPS. Men nu senare har jag sätt sååå mycket snygga mjuka koraller. Är liksom mer liv i dem och gillar dem bara mer och mer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är så jag känner med sps blir lite stelt men färgerna mumma. men det finns rätt goa färger även på mjukt

jo men då ska man lyckas hitta dom oxå..och bor man på fel plats i sverige för att ha saltakvarium dvs typ ca norr om husqvarna så hittar man inte så mycke roligt som man ser alla i skåne trakten och så kommer åt.både djur och korall väg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alcyonium sp.

Dendronephthya habereri

Lemnalia sp. 01

Lobophytum sp. 06

Sarcophyton sp. 03

Scleronephthya sp. 01

Sinularia sp. 02

Siphonogorgia sp. 01

Sinularia sp. 08

Ett kar med dessa är en dröm

Dock väldigt mycket sp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alcyonium sp.

Dendronephthya habereri

Lemnalia sp. 01

Lobophytum sp. 06

Sarcophyton sp. 03

Scleronephthya sp. 01

Sinularia sp. 02

Siphonogorgia sp. 01

Sinularia sp. 08

Ett kar med dessa är en dröm

Dock väldigt mycket sp

definetift eller hur det stavas...

komplerterat med några lps ex Euphyllia eller bubbel korall sånt som även på minner om mjukt.. personligen e jag sjukt svag för anemoner

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag måste välja så mjukkoraller. Blir ofta mer liv i akvariet med den rörelse som blir när de rör sig med strömmen. Är dock även väldigt svag för vissa LPS. Och färgen på SPS går inte heller av med hackor, men ett rent SPS-akvarium är lite stelt i min smak.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...