Gå till innehåll

Ny burk?


Bekolsyra

Rekommenderade inlägg

Hej dærute.

Jag går i tankar om att starta upp ett nytt kar, riktigt high tech med relativt litet visningskar och riiiiiktigt stor sump(bamsing!).

Tænkte jag kunde få lite input och vettiga råd innan jag skrider till verket.

Min idè:

Akvariet: 100*80*45, tre sidor optiwhite med avrinningsbox på baksidan, mitt på, på den korta gaveln

Sump: 90*50*50, kanske t.o.m. lite større, vem vet?

Bænken: 120-130*80*75. Tænkte att man har ytterligare 30cm som arbetsyta framfør akvariet.

Mina tankar går som føljande: var kan man bestælla detta underverk? Jag bor før nærvarande i Malmø och tænkte se om någon kænner till en lokal akvariebyggare.

Tekniken får væxa fram efterhand som. Det enda jag vet ær att jag skall ha belysning med minst (!) 16.000K, kanske mer, før att verkligen lyfta fram galna færger.

Alla svar uppskattas.

-Oskar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack før tipset, MM design/Håkanstorps Zoo ligger dessuton ganska næra dær jag bor.

Gør inte så mycket att karet 'krymper', vill att det skall kænnas intensivt, fullt med vackra koraller. Kanske t.o.m. bestæller det i 80*80.

Læste igenom det jag skrev igår, sumpen, kommer att vara ænnu større, hoppas på att kunna ha sumpen i 300-400l storleken, med ett visningskar på 200-300l.

Vill satsa på en øppen scape med kanske en stor revpelare och en liten i visningskaret och en massa levandesten i sumpen.

Ska som sagt ta en tur førbi stællet ni rekommenderade nær jag kommer hem från jobbet, men fortsætt gærna komma med input.

-Oskar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...