Gå till innehåll

Mitt första saltvatten!


impajimpa

Rekommenderade inlägg

Hej,

Tänkte att det var på tiden att jag presenterade mig!

Jimmy heter jag och jag har haft en del sötvattenkar med t ex ciklider för ett antal år sen men då vi hade en plan på hus köp så flyttade vi in i en trång lägenhet där inga kar fick plats så då fick båda säljas.

Jag har sedan dess sneglar lite på saltvatten men jag trodde ärligt talat att jag inte skulle få igenom det hos chefen här hemma (jo jag är en toffel). Gissa om jag blev förvånad när chefen sa i November då vi var i Thailand att vi borde skaffa ett akvarium med "Nemo" fiskar. Det tog inte många timmar efter att vi kom hem tills dess att jag satt som klistrad vid datorn för att ta reda på så mycket som möjligt och kort därefter så köpte vi ett beg MP Scubacube 270 inkl sump och teknik. Så nu har vi varit igång i ca 2 mån. Jag har varit hemma hos t ex Akutmottagningen, Andy88, _manne_ och atropos vilka alla har helt otroligt grymmt snygga kar. Jag kommer bli supernöjd om jag i framtiden kommer ha hälften så snyggt ;) (jo jag har redan funderingar på uppgradering men säg inget till frugan för hon kommer döda mig. Haha)

Här kommer iallafall lite bilder på hur det ser ut för tillfället.

post-7250-14468928147104_thumb.jpg

post-7250-14468928146631_thumb.jpg

post-7250-14468928146876_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack tack tack :). Tack än en gång för din Rhodactis skiva som hade smitit. Nästa gång jag är i Hässleholm så kommer jag gärna förbi och tittar igen, förhoppningsvis är det inte lika stressigt att komma hem :)

Bara hör av dig när du är i stan.. Finns alltid något o plocka på.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
Låter ju hemsk trevligt! Är det ett besök mot DK som gäller bl.a. ?

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Misstänker det blir en rundtur till 08 land. :)

Jo det bär upp till 08 land :) Och där ligger bl a ett kar och en grymt snygg Scolymia och väntar på mig :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

08... Hmm tja.. Har själv varit o hälsat på leffe vid ett tidigt tillfälle innan man var uppåt själv. Dock ett tag sen nu.. Kommer o hända igen.. Hoppas scolymian är en tio poängare.. Kanske något du hittat på köp o sälj här ?

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

08... Hmm tja.. Har själv varit o hälsat på leffe vid ett tidigt tillfälle innan man var uppåt själv. Dock ett tag sen nu.. Kommer o hända igen.. Hoppas scolymian är en tio poängare.. Kanske något du hittat på köp o sälj här ?

Jo i mina ögon så ser den ut som en tio poängare på bilderna. Jag är ju inget proffs men jag gillade verkligen färgerna :) Så fort karet är hemma så lär det startas ny tråd och då kommer även bilder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...