Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hejsan efter 2 år i salt träsket så tänkte jag dra igång ett nano kar. Valet föll på fluval edge 23L med uppgraderad belysning till 42 Ledsramp med 3 blåljus. I det har jag 3 Kg levande sten samt 1-2cm levande sand.

Postat

Hejsan här kommer en bild på karet med belysningen på. I vanliga fall står det släckt och kommer att göra det i några veckor.

post-6686-14468928178245_thumb.jpg

Postat

Jag har mekaniskt hang-on filter med easylife symbiont filter material och aktivt kol och sen kommer de vara fosfat remover plus att jag har en UV lampa i filtret oxå som vattnet sakta rinner igenom.

Postat

cirkulationen är 400 l/h av hang-on filtret och sedan sitter det en koralia nano 900L/h bakom stenarna för att få bra skjuts på vattnet genom stenen.

Postat

Okey :) var har du köpt leden till karet? Min syster e nämligen intresserad av ich starta ett litet kar. Därför jag undrar. Tycker detta kar e väldigt snyggt. Har sett det i djuraffären, fast då med sötvatten så blir ju mycket snyggare med salt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

• 2 veckor senare...
Postat

hej igen en liten uppdatering. Fick crasch av systemet så bytte ut allt vatten å sten mot ny fin sten samt kör jag utan sand på botten.

Jag skulle vilja ha hjälp med att identifiera en korall som jag fick med på stenen.post-6686-14468928520871_thumb.jpg

post-6686-14468928520608_thumb.jpg

• Skapa Ny...